Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Lector Maike Kooijmans: ‘Stop met dat toetssysteem’

We zijn doorgeslagen naar een prestatiesamenleving. We moeten af van de focus op cognitieve vaardigheden maar kijken naar de brede talenten van kinderen. En dat betekent een fundamenteel andere inrichting van het onderwijs en stoppen met de cito-toets. Dat is de overtuiging van Maike Kooijmans, lector Opvoeden voor de Toekomst aan de Fontys Hogeschool. 

Lector-Maike-Kooijmans:-‘Stop-met-dat-toetssysteem’
Maike Kooijmans: ‘Het is schrijnend dat cognitief talent de meeste status heeft.’
Premium
Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem dan een gratis en vrijblijvend proefabonnement op Zosja.nl. Het proefabonnement stopt per 1 september automatisch.


  • Speciaal voor de early birds
  • Maak nu gebruik van het unieke kennismakingsabonnement tot 1 september 2021
  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Gratis en vrijblijvend, je zit nergens aan vast

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. ik denk dat het niet toetsen maar bewust coachen veel meer opleverd, zeker ook voor de toch grote groep kinderen, jongeren die de kennis wel degelijk bezitten maar tijdens een toets zo dichtslaan dat er niks meer uit komt en ze daardoor zakken of negatief studieadvies krijgen, ik zie hierin meer kansen voor iedereen.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.